Monday, December 22, 2008

Vad tuggar ni på?

Idag har det varit kallare än på länge. Jag tog min tjocktjocka luvtröja men jag borde minsann haft jacka på. Katten har blivit så kelig på sistone. Har det också med väder att göra?! Jag förstår mig inte på denna lilla krabat men jag känner att vi börjat utveckla någon slags vänskapligt band. Jag är den enda i vars knä hon hoppar upp. Idag hoppade hon upp på mitt skrivbord och satte sig tillrätta bakom skärmen på min laptop. Men sen är jag väl den enda som aldrig kastat upp henne i luften heller. Kärlek till husdjuren i det här landet (den här familjen?!) är inte mindre än i Sverige men ack annorlunda.

Om jag igår bet tag i min skrivuppgift så får man väl säga att jag idag tuggat vidare. Och det ska tuggas mycket till innan det här är färdigt. Förresten är det ett himla tuggande när man pluggar språk. Man harvar fram och tillbaka i sina monotona rörelser, känns som om man aldrig kommer någonstans eftersom det hela tiden finns en ny åker att plöja. Eller ett ännu surare äpple att bita.

Tur det är jul den här veckan så man kan blanda med lite pepparkakor...

2 comments:

Anonymous said...

Hej Emma!
Roligt att läsa om katten,du vet jag älskar djur.Kan han följa med till Sverige? I dag har det varit rena stormen här, jag höll på att blåsa ikull.Det hade inte varit bra.Vi hörs på julafton. kram mormor.

Anonymous said...

firar ni nagot imorgon alls? ar ju julafton o allt :) kram