Thursday, December 25, 2008

En riktig jul?

Vi är nyss hemkomna från en trevlig (jul?)middag med Winsons jobbarkompis Jeffery och hans flickvän. Fisken jag åt påminde sällsynt mycket om mormors lutfisk. Såklart samma sak blir det aldrig men det var en oväntad och trevlig överraskning.

Idag har jag kollat bloggar och facebook och konstaterar att det är dålig uppdatering. Och så bör det väl vara i jultider, folk har bättre saker för sig, upptagna med att fira julen efter alla dess regler. Eller hur är det med regler och traditioner egentligen? Själv har jag den här julen inte alls haft något särskilt att följa och jag måste säga att trots att det är lite avigt att befinna sig i Asien utan familj just vid julen så är jag riktigt nöjd. Det har trots allt blivit en riktig jul här med =)

2 comments:

Anonymous said...

Ni verkar att ha haft en härlig jul. Spännande och modigt att få uppleva något annorlunda än vår svenska jultradition. Önskar ett gott slut på 2008 och ett gott nytt 2009!

Kramar från Lotta

Anonymous said...

God fotsättning på julen Emma.
Julafton var fin o tack för julklapparna det uppskattade vi verkligen.Juldagen tillbringade vi hos Per o Lotta med massor av julmat.Vi delade ut julklappar då också. Det var trevligt. Vi saknar dig.
Tusen kramar från mormor o morfar