Sunday, December 14, 2008

Taiwanesisk jul...

... firas främst i köpcenteren.
Här ses renarna, dragande på en släde fullastad med paket från Coach, i full galopp mot vårt närbelägna Breeze Malls huvudentréé.


Pepparkakshus, det största jag kan minnas att jag någonsin sett, är en ståtlig prydnad i samma shoppingcenter.
Luciafirandet som anordnades av Svenska Export rådet i Taipei igår den 13.e december bidrog till en härlig dos julnostalgi för min del. Tillsammans med ett gäng entusiastiska studenter och en grupp härliga barn tjänstgjorde jag i kören. (med lite god vilja kan ni se mig skymtas i bakrunden) Här hade jag också möjligheten att bjuda in familjen Chang på ett för dem ovanligt och spännande evenemag och till vår allas förtjusning fanns det såklart gränslöst med julsnacks. Pappa Chang drack många koppar vinglögg, jag högg i Lussebullarna och Winson var förtjust mackorna med julskinka.

Om än vackert så är ju allting så extrem stort och glittrande...

1 comment:

Anonymous said...

Ni är så himla fina! Jag saknar er så! God Jul :) (Du får nog höra det fler gånger...)