Tuesday, December 9, 2008

Okej den där utmaningen...

som jag fick av Marie (var det i förra veckan?)

Regler:
1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de sex 8-sakerna
3. Meddela de utmanade på deras bloggar

8 favoritprogram
1. Den koreanska kimchi-såpan (som jag inte har en aning om vad den heter)
2. Scrubs
3. Sex and the City
4. Ugly Betty
5. Ally McBeal
6. Robins
7.Julkalendern
8. Heroes

8 saker jag gjorde igår
1. Pratade främmande språk
2. Pluggade
3. Somnade tidigare än vanligt
4. Övad Lucia-sånger
5. Undervisade svenska
6. Åt europeiskt bröd
7. Höll bloggen tyst
8. Läste en oerhört tråkig roman

8 saker jag ser fram emot
1. Nästa aha-upplevelse gällande det kinesiska språket
2. Nästa utflykt (var som helst) ur kära Taipei
3. Flytta tillbaka till Sverige
4. Att Winson kommer till Sverige
5. Sova
6. Läsa en trevlig roman
7. Prata med mamma (o pappa o mormor o alla)
8. Öppna julklappar

8 favoritrestauranger
1. Den vegetariska lunch buffén mitt emot min skola
2. Sushi Express
3.
Flavours
4. Amigo
5. Lite Mer
6.Det skabbiga stam-haket i vårt kvarter

8 saker på min önskelista
1. Jullov
2. vad-som-helst-för-lov (ledigt från skolan)
3. Ett par stövlar
4. Nya skor i allmänhet
5. Ett eget hus

6. Tips på fler roliga bloggar att läsa
7. Att få ändra lite regler i den här utmaningstävlingen
8. Att svenska kronan går upp

8 personer jag utmanar
1.
Bettie
2. Lina
3. Lina (ja, syrran där har du en utmaning!)
4. A Swedish American in Sweden
5. Lotta
6. Agneta
7. Kriss
8. Mamma och Pappa

2 comments:

Miss Marie said...

gillar att du inte vet namnet pa ditt favoritprogram! :) paminner mig om en episod i men in trees dar en av mannen var besatt av en koreansk sapa men inte forstod ett ord av vad som sades! fast jag tror nog att du forstar den har sapan! :)

kul att du antog utmaningen!

Hairy Swede said...

Lite sent...

8 favoritprogram
1. Friday Night Lights
2. PTI
3. SportsCenter
4. Scrubs
5. South Park
6. Monday Night Football
7. Live Sports
8. Lucky Luke

8 saker jag gjorde igår
1. Cooked Dinner
2. Called my parents
3. Listened to podcasts
4. Wrote
5. Read a newspaper
6. Cleaned
7. Packed
8. Smiled

8 saker jag ser fram emot
1. Home
2. Friends
3. Moving
4. Loving
5. Traveling
6. Learning
7. Writing my article
8. Finishing my book

8 favoritrestauranger
1. Taco Bell
2. Indian place on soder
3. Crepe place on soder
4. Place I went on last date
5.
6.
7.
8.

8 saker på min önskelista
1. Socks
2. Jeans
3. Books
4. Skiing with friends
5. Sports Illustrated
6. More writing opportunities
7. A dog
8. A trip

Jag har ju andrat lite pa reglarna... men sa ar det tyvarr.