Wednesday, December 24, 2008

Julafton 2008

Jag har haft en jättemysig julafton. När jag vaknade tidigt och såg ljusen från granen fick jag den där härliga känslan i magen. Utan julklappsutdelning och trots att vi gick till skola och jobb med läxor och plikter så var det inte rutinmässigt. Jag hade bestämt mig för att jag ville ha myskänslan med mig idag och det lyckade jag hålla fast vid.

Jag och Winson har öppnat julklappar med familjen via Skype och webbkamera. Det är fantastiskt att göra detta tillsammanse med Winson. Eftersom han inte har växt upp med julklappstraditioner så blir han så glad och rörd och påminner mig om hur fint man kan uppskatta det lilla.

Ikväll har vi varit på julfirande i en kyrka. Vilken härlig show med julsånger och julspel, lite väl mycket öppna-ditt-hjärta-för-Jesus prat för min smak, och något obekväma stolar, men jag är helt klart nöjd! Det var trevligt, jag kände frid inom mig och som om jag öppnat mitt hjärta lite mer - om sen för Jesus eller för vem eller vad kan ju kvitta =)

Efteråt åkte vi förbi Shida Night Market och åt. Jag har precis pratat med Mormor, Morfar, Rolf och Britt. Alla har det bra. Tack för en fin julafton även detta året!

No comments: