Friday, December 12, 2008

Tillstånd trötter

För en vecka sedan läste Winson en kinesisk blogg skriven av en taiwanesisk kvinna bosatt i Sverige. Där hittade han kontaktuppgifter till en svensk/taiwanesisk tjej som pluggar på min skolan. Och idag hade jag och Marie ett väldigt trevligt lunchmöte. Ibland är det lustigt hur folk kommer i kontakt med varandra.

Annars är det trött Emma som välkomnar en ny helg. Imorgon ska vi hinna med bröllop och Lucia firande. På söndag har jag en skrivuppgift att ta itu med. Sen fortsätter karusellen. Ser verkligen fram emot att avsluta skrivarkursen! De sista veckorna har arbetsbördan i kinesiskan ökat och jag känner att jag behöver mer fritid på helgerna för att koppla av. Som det är nu är skrivandet en ständig helgläxa.

Nu: lite koreansk kimchi-TV!

No comments: