Friday, December 5, 2008

Helgen kommer springande emot mig...

Med tanke på att jag höll mig borta igår känns det som om jag vill skriva något idag.
Men jag är liksom inte färdig.
Kan bara passa på att säga att min nya klass känns riktigt lovande.
Möjligen har jag fått min absolut bästa lärare hittills.
Men det återstår att se.

Min fredagskväll gavs (nästan) helt ofrivilligt bort till att lära ut engelska. Åt Melissa (taiwaneser och deras uttal; åttaåringen hette visst inte Marissa) men sen också åt entusiastiska Mama och Faster Chang.

Inte för jag hade något emot det. I en timme eller två. Men tanterna får ju aldrig nog! Flickan är astrött och vill hem (men klagar inte det minsta) och jag börjar gäspa.
Och tanterna fortsätter insistera "Melissa, stäng av TV:n. Prata engelska med Emma!".

Och jag bara tänker att det här är våran allas efterlängtade fredagskväll. Tid för vila och nöje. Men det är inte lätt att vara åttaåring i Taiwan.

1 comment:

Anonymous said...

Emma nu har också jag en lite vit kompis. :) Det finns lite att lära, men det är skoj! Vi får utbyta lite info senare. Tittar du på Robins Emma? Det är så bra! Ikväll är bla Kitty Jutbring där. Hon är störtskön! Se det om du kan. Saknar dig, som vanligt! Puss