Friday, March 13, 2009

U2 och Coldplay i Sverige

Nämde jag att vi köpte biljetter till Coldplays Sverige besök i sommar för någon månad sedan? I augusti ska vi se dem i Stockholm. Jag såg dem på rekommendation på Roskilde 2003, men innan dess hade jag inte alls lyssnat på dem. Det började där och då. Sedan dess har kärleken till deras musik fortsatt.

För ett tag sedan bekände jag att utvecklingen av mitt mysiklyssnande stannade av ganska drastiskt för fem år sedan. Redan då var det - störst och främst av dem alla - Coldplay och U2 som gällde. Jag var förkrossad som inte fick biljett till The Vertigo Tour 2005. Och som sagt, kärleken har bestått och det gäller fortfarande.

Idag fick jag av en slump veta att U2 kommer till Sverige i sommar.
Och att biljetterna till Nordens enda konsert sålt slut.
Idag den fredagen den 13 mars.

Men det kommer ges en extra konsert.
Försäljning pågår.
Nu.
Kö på ticknet.
Naturligtvis.

Jag ringde Winson, jag ringde Sverige, jag såg till att ha sammanlagt fem datorer inloggade i kösystemet. Och vi kom fram. De var slut. Jag provade annan prisklass. Datorn strulade.

Och så visade det sig att mammas chef hade två extra.
Alltså, efter tre timmars spänning har jag nu biljetter!
Augusti 2009, vem hade tänkt sig det så bra?

1 comment:

Anonymous said...

...mamma/mor e bra att ha även om hon sitter på andra sidan jordklotet..
saknar dig jättemycket