Saturday, March 21, 2009

Dumplings



Idag har Mama Chang visat oss hur man förbereder fyllning till och sedan viker ihop degknyten. Dessa dumplings är en mycket karaktäristisk och välsmakande specialitet i det kinesiska köket. På minus sidan ligger då att jag fortfarande får fundera på hur jag ska förbereda degen när jag kommer till Sverige och ska bjuda min vänner, eftersom vi köpte travar med utskurna små plättar på marknaden smatidigt som vi köpte grönsakerna och köttfärsen i morse. Men jag är ju en hejare på att baka, så det blir nog inga problem.

2 comments:

Anonymous said...

Vad roligt det såg ut! :) Jag önskar jag fick vara med att båda baka dem och äta dem. Mums för dumplings! Ser framemot när du ska bjuda på det! Längtar efter dig! Puss

Anonymous said...

Emma!
Hoppas vi får smaka detta i sommar.
kram mormor