Wednesday, March 4, 2009

Alien Resident Certificate

Det är så det kallas, när man får ett uppehållstillstånd i Taiwan. Jag hade gärna velat ta en bild och visa er hur mitt exklusiva plastkort ser ut. Det är ganska fint och liknar mest en blå variant av mitt körkort. Men Winson gav mig några smarta skäl för varför detta kanske inte är så lämpligt. Att slänga ut alla identitetsuppgifter (fullständigt namn, kön, nationalitet, födelsedata, passnummer, adress, mitt ärende i Taiwan - officiellt är det fortfarande studier - och det nya ARC-nummret) i ett blogginlägg kanske inte är så smart trots allt.

När jag tittar på utgångsdatumet så känns värdekortet plöttsligt mindre viktigt. Om exakt tre månader. Då är det bäst jag är landad i Sverige.

2 comments:

Anonymous said...

Gud vad vi ska kramas då! :)

Anonymous said...

Emma!
Det låter bra.
kram mormor