Sunday, March 15, 2009

Dagens incident

Jag har haft mitt svenska Telenor-abonnemang vilande sedan jag reste ifrån Sverige i somras. Av anledningen att jag inte visste när jag skulle resa tillbaka frös jag endast simkortet till och med februari ut. Och nu har mina föräldrar bekräftat att det kommit "välkommen-tillbaka" brev till mig i Sverige.

Jag har nyss försökt ringa Telenor för att be dem stoppa kortet ytterligare tre månader men hamnar bara i återvändsgränder när det gäller att knappa mig förbi alla valen. Och lösenordet till min internetlogin har jag glömt och dessutom har jag knappat fel tre gånger så att det spärrats. Det jag kan göra är att be dem skicka en ny inloggningskod och detta gör dem då inom några minuter på sms. Finfint kan man tycka. Men nu är det ju så att jag som inte använt mitt simkort på närmare åtta månader inte för mitt liv kan komma ihåg var jag nu förvarar det.

No comments: