Sunday, March 29, 2009

Helgen i korta drag


Det var inga problem att guida gästerna rätt. Middagen var i traditionell taiwanesisk anda; massor av små rätter med räkor, kyckling, grönsaker, nudlar, ris, musslor och stekt ris.

Igår tog vi med dem till Juifen och några småbyar i närheten. Vädret var sämsta möjliga och vi blev blöta av regnet och frös mest hela dagen. Positivt var att det inte var så mycket folk ute och vi slapp den värsta trängseln! Efter en heldag på tur åt vi middag på ett ställe som inretts som en skolsal, därefter en promenad i Eslite Bookshop och när vi kom hem satt vi uppe och pratade till klockan halv tre... Det är roligt, men uttröttande att ha gäster! Även för dem; klockan är nu 10.40, jag sitter och dricker te men de andra sover fortfarande. Vädret är riktigt dåligt idag med, så det blir nog bara inomhusshopping som aktivitet. Dessutom ska jag och Winson få besök av Pappa Changs bäste väns son och hans japanska flickvän som funderar på att börja läsa kinesiska på min skolan.

3 comments:

Kriss said...

Imma? Imma?!
Var är du på bilden.. jag ser dig inte??! Har du went chinese on me?
Haa! nee, men det låter jättetrevligt! Va mycke folk du träffar, det måste vara jätteintressant!

mormor said...

Emma!
Det ser trevligt ut med alla dessa kompissar.Jag ser fram emot när du är kommen hem o vi kan ha kalas.
Kram mormor

Kriss said...

Du.. btw minns du eskobar (bandet, inte spanjoren..) jag hade nästan glömt men hörde Move on precis o bli lite piggig och tänkte på dig..