Monday, November 10, 2008

November calling

Så fort det gick. Och så oändligt länge sedan det är sedan dom kom!
I fredags morse kramade jag hejdå till mor och far för den här gången och igår åkte Lina vidare till Thailand. Jag är så glad för alla fantastiska stunder vi haft tillsammans - för det var verkligen fantastiskt. Inte bara för mig och min familj utan också tillsammans med Winson och hans familj. Värdefullt för oss alla!

Nu är det november, jag har börjat min andra lärobok i kinesiska och imorgon har vi ett omfattande prov inför klassindelningen för nästa kvartal som börjar i december. I lördags öppnade himlen sig och sedan dess har det fortsatt regna och temperaturen rasat. Inte för att jag anser att det blivit kallt men det här är början på nästa fas. Om två veckor har jag lov och jag ska se till att planera in någon avkopplande aktivitet då. Veckorna med besök har varit väldigt intensiva och nu ligger mitt fokus på att återgå till mina stadiga rutiner med skolarbete.
Och träning och matlagning och annat vardagsvälmående.

1 comment:

Anonymous said...

Hej Emma!
Roligt att åter få höra något från dig, hoppas vi ses på skype snart det var länge sedan.
kram från mormor o morfar