Friday, November 21, 2008

Ska vi göra en beställning?

På tunnelbanan på vägen hem studerade jag en medpassagerares mycket spaciga barnvagn. Huven och sitsen gick i ett och det fanns nät med blixtlås öppningar både fram och bak. Intressant, tänkte jag, undrar vilken liten som bor därinne? Så smart, funderade jag vidare, antingen kan man öppna ryggen för att bädda in en liggande bebis eller så kan man öppna framtill om barnet är sittandes och vill titta ut på omvärlden...

Just idag var det stängt på båda håll, där kunde man sova tryggt, välskyddad från Taipeis aggressiva attackerande av nya intryck. Och då såg jag en underlig rörelse... vad i hela...?!

Nog för att det gömde sig en sötnos därinne, men jag hade inte räknat med att den skulle ha långa öron, svans och fyra ben!

Så, Kriss, jag vet vilka promenader dina raska små ben är kappabla till.
Kanske din lilla skyddsling kommer bli trött om tassen?

No comments: