Thursday, November 27, 2008

Mitt lilla jullov

Har precis varit på IKEA och investerat 472 NTD i julen. Lite får det ju ändå vara värt! + 50 dollar för ett paket pepparkakor. Slängde nämligen det gamla igår. Kackerlackorna hade hittat dit...

Det är ganska fantastisk ändå, att när man går omkring här i Asien, en plats där man inte har en enda ledig stund att fira själva julen på, så är det pyntat och spelas julsånger genom hela shoppingcentret. Den största skillnaden är att nog att stämning här bara är mysig och inte det minsta tok stressig - och, man slipper frysa!

Klockan är nu 14.27 här och så här långt har jag njutit av varenda sekund. Jag är helt ledig från skolan fram tills på onsdag. Egentligen tycker jag det är ett fånigt kort lov mellan två tre månader långa terminer, bara fyra skoldagar, men kanske är det just därför att det är så kort som jag inser att jag måste ta vara på varje stund. Här ska vilas!

Då ska vi se hur pyntet gör sig på väggen =)

No comments: