Thursday, November 13, 2008

Tre dagar i ett ögonblick

Det har blivit vinter i Taiwan! Folk klär sig i högklackade sandaler och fluffiga täckjackor. Det kyligare (märk väl ej kalla) vädret består och jag vet egentligen att detta bara är början. Inte mig emot; allt som liknar svensk sommar är ju ganska trevligt =)

Det där terminsprovet gick ju inte alls bra sa min lärare. Kanske inget höjdarresultat men jag var långt över godkänd och nu funderar jag på vilken nivå jag ska kliva in på i december. Jag hade nämligen bestämt mig för att, oavsett provresultatet, backa några kapitel och ta det lite lugnare några veckor med repetition. Men nu har jag second thoughts, det verkar ju rätt tråkigt att behöva läsa om...repetera kan jag ju göra ändå... Jag känner ju redan att tillvaron börjat lugna ner sig efter de galet fullspäckade veckorna när familjen var på besök!

Vad som också är galet är hur fort tiden går! Idag är det torsdag och snart är denna vecka också förbi. I måndags var jag peppad och tänkte att jag skulle komma igång med ett frekvent bloggande (lite varje dag) men i ett ögonblick hade det gått tre dagar...Kanske för att det även här i tropikernas gränsland blir mörk tidigare? Dagarna är helt enkelt inte lika långa längre, då är det kanske inte så konstigt om tiden går fort!

No comments: