Friday, November 14, 2008

Kanske...?

Lund eller Stockholm. Det är platsen.
Eller kanske Göteborg, om jag hittar en riktigt lockande utbildning där. Men jag har inget kontaktnät där så det ligger just nu under.

Journalisthögskolan? Ska det bli det trots allt?
Isf är det klokt att börja med något annat, så att man har en kandidat först. Vilket ämne? Nutrition, miljövetenskap, människans fysiologi, lingvistik, engelska, spanska, kinesiska, japanska kanske, internationella relationer eller något annat politiskt...?
Eller ska jag grunda som civileekonom? Eller civilingenjör?
Så att det finns chans att man kan får ett trevligt jobb sen?? Vad är ett trevligt jobb?!

Vad är jag intresserad av? Har jag någon passion?
Vad är syftet med en utbildning?
Vad är det jag inte riktigt lyckas ringa in?

1 comment:

Miss Marie said...

funderandet kring utbildning tar aldrig slut! jag har gått 4 år på min utbildning o vet fortfarande inte om jag valt rätt! jag tror man faktiskt kan fundera för mycket och till slut måste man helt enkelt bestämma sig för något! jag tror inte att vår generation kommer att välja ett jobb och sen ha det i 50 år tills vi går i pension, utan vi kommer prova på fler saker! visst, det är ett stort beslut, men at the end of the day är det ditt liv och man kan ändra sig efterhand! lycka till med valet!