Sunday, November 30, 2008

Förkylning

Här sitter jag, snörvlar och dricker te. Det är söndag, klockan är tolv och jag har såklart en skrivuppgift att trolla fram en lösning till. W är tyst - han har kommit in i den spännande delen efter sid 350. (Själv lämnade jag Stieg Larssons första bakom mig redan förra veckan.)

Igår var vi en sväng på Europeiska skolans julbasar. Jag fick smaka knäck medans W förundrades av hur många utländska barn det finns i Taipei. Kvällen innebar en middag med storfamiljen på thailändsk restaurang. Det var såklart jättegott och inte behöver jag väl tillägga att det var en utdragen tillställning där de flesta åt mer vars än vad två pers någosin behövt för att må bra? Innan vi avslutade kvällen åkte vi och tittade på det nya hus som Christina och hennes man nyss köpt. Ligger en bit söder om Taipei City och var ett väldigt stort och fint hus!

Trots en hel del aktivitet igår gick jag på halvfart, och det gör jag fortfarande. En rejäl förkylning har jag dragit på mig. Kanske för att vinden var överraskande kall när jag var ute och gick i fredags? Hur som helst lär jag stanna här i soffan idag.

2 comments:

Anna P said...

Hej kära Emma och ehhh..Glad första advent!! Härmed blev jag just själv påmind...ilikhet med dej e jag förtjust i julstämmning men inte pyntet...vissa säger att det ena ger det andra...-jag säger att de har fel....men min poäng var att jag hade tänkt tända min ljusstake. Så nu har du denna använbara infon...
Pratade precis med töniga Tony å han e lika tönig som vanligt.
Med mej händer inte mycket, ska idagarna påbörja en uppsats om mångfaldsarbetet i Malmöstad, vilket varken säger dej eller mej speciellt mycket...allt e bra om än en aning grådaskigt....Elin e i Israel i tre veckor, fick ett kort i veckan, hon verkar tycka det både e skrämmande å spännande....
Nu tänkte jag käka popcorn å youtuba lite. Krya på dej!!

Anonymous said...

Tack for intiresny Blog