Friday, July 25, 2008

Thank God it's Friday

Idag åkte jag till immigrationsverket för att förnya mitt visum. Efter mycket klurande hade jag rätt papper med mig och såg fram emot att få det hela överstökat. Men icke. Jag var för tidigt ute. (Tydligen kan man vara det också.) Jag kände mig så hopplöst värdelös - varför hade jag inte lyckats reda ut villkoren innan jag åkte dit? Och ensam, lilla jag alldeles själv i denna stora okända värld, och visste inte var jag skulle ta vägen. Hem till en tom liten lägenhet där ingen skulle hålla mig sällskap på ännu några timmar? 

Så hittade jag vägen till Taipei Botanical Gardens - nu kan vi prata om en oas mitt i stan - jag satte mig på en bänk och tog upp mig bok men då kan man säga att jag fick sällskap. Det visade det sig snabbt att myggor, flugor och annat osynligt stickande flygfä hittade mig. Jag åkte hem till duschen och kände mig rätt nöjd ändå.

Helgen ska jag tillbringa i Taichung tillsammans med Nicole. Hon och hennes f.d klasskamrater ska visa mig runt sin gamla universitetsstad och vi ska gå på en examensutställning. Det ska bli så kul o intressant o spännande! 

No comments: