Tuesday, July 15, 2008

Making progress

Jag (sträcker på mig lite malligt) tror jag har en viss fallenhet för att lära mig de kinesiska tecknen. Och det är en inte så liten tröst här i uttals-helvetet!  Jag har upptäck att jag inte alls glömmer bort i vilken särskild ordning man måste dra de där strecken för att skapa den lilla bilden. Och när jag sen lärt mig en ny blid så blir jag förbluffad över hur ofta jag ser den på stan och att jag faktiskt kommer ihåg både vad den heter och vad den betyder. 

Och här har jag gått omkring o trott att allt det här med kinesandet låg inom cirkeln för omöjligheter - att det var kunskap man inte bara kunde lära sig - o att jag var en idiot som bestämt för att slösa bort min tid här...

nej, jag rockar helt enkelt!

3 comments:

Anonymous said...

Visst rockar du såklart. Vi såg Mama Mia igår på bio. REKOMMENDERAS varmt, har inte skrattat så på sen jag minns inte när...Ta Winson med dig och gå och se den. så kan du se om du förstår när dom översatt den till kinesiska..

Anonymous said...

Håller med far... har inte skrattat så mycket på länge, mamma mia. Säger bara gå och se den....Kul att det lossnat lite, du ska se det fastnar alltid något och för dig brukar det fastna mycket. Ha en bra dag hälsa

Anonymous said...

HEJ EMMA
jAG HAR ALDRIG TVIVLAT PÅ ATT DU INTE SKULLE KLARA AV DET DU GER DIG IN PÅ.VIVI O ERIC VAR FÖRUNDRADE ÖVER ATT DET VAR SÅ ENKELT ATT TALA MED KINA.HA DET SÅ BRA PUSS O KRAM MORMOR O MORFAR HÄLSA