Sunday, July 13, 2008

Öppna vyer

Igår gjorde vi en road trip i omgivningarna. Vi åkte först upp genom bergsområdet Yangmingshan och sedan ut mot kusten och genom Danshuei in i stan från andra hållet. Det var härligt att se lite vyer; i bergen är vegetationen tät och växternas gröna färg upplever jag som mycket intensivare än i skogen hemma i Sverige. På bilden här syns en av alla de varma källor som finns i omgivningarna. (svavelkällor som luktar - nej stinker!). 

Dagens höjdpunkt var ändå kuststräckan; få saker ger mig sådan energi som att se solen reflekteras i havet! Det var här jag insåg att det är en öppen himmel som jag verkligen saknar i storstan. När jag vandrar omkring här bland alla höga byggnader känner jag att jag förlorar kontakt med himlen. (som många andra saker lät detta mycket fånigare nu när jag skrev det på svenska jämfört med hur det lät när jag sa det på engelska) 

Det är en spirituell känsla som jag inte kan förklara på något annat sätt.

3 comments:

Anonymous said...

sota ni ar! :) om ni far chansen ak till "Wulai", ar otroligt vackert och fint med berg, vattenfall och vyer! ganska romantiskt ocksa, men ak helst mitt i veckan, annars ar det packat! kram
(http://www.gio.gov.tw/taiwan-website/gogo/goen_34.htm)

Kriss said...

Yoo kompis! Nu har vi fått igång vårt internet så nu är jag kontaktbar igen! Va kul att du lägger upp bilder så att man kan se hur det ser ut, det är rätt svårt att föreställa sig annars, du är ju en bit bort.. Du ser ut att må bra, det gör mig glad!
Puss

Anonymous said...

HEJ EMMA!
Vilka fina bilder du tar,Låter spännande med svavelkällor. Är de inte hälsobringande för värk eller ????
Puss o kram mormor o morfar
Hälsa Winsson.