Wednesday, July 2, 2008

Körövning

Den här första veckan har dom satt in en extra lektion varje dag - "Pronounciation class". Lärarinna pratar enbart kinesiska och jag fattar inte vad hon säger men hoppas att kontentan är att härma ljuden och tonerna med resten av klassen. Som alltid när det är körövning hjälper det när det sitter en oblyg kamrat bredvid och tar i för full hals. Jag tror det var en korean och det väcktes goda minnena från alla koreanpajaser jag träffade i Australien.

Vår klass har utökats med en Carlos från Columbia. Det är verkligen en skara från spridda länder. Lite ironiskt är det dock att det i min klass finns ytterligare en svensk elev samt en europeisk tjej som kommit till Taiwan för att läsa kinesiska eftersom hon har en taiwanesisk pojkvän. Det var väl just de här två sakerna jag trodde att jag skulle vara ensam om =)


No comments: