Sunday, February 8, 2009

Spanska på kinesiska

Jag har köpt en ny lärobok. Det lustiga är inte att det är en nybörjarbok vars motsvarighet jag redan tagit mig igenom. Tro mig, femtio spänn kan man gott lägga ut för att ge lite mer kreativitet åt repetitionen. Det roliga är att jag inbillar mig ha överträffat kreativiteten.

För att förstå kinesiska är det många människor i världen som behöver en spansk lärobok. Men så här tänkte jag: Jag kan ju ta hjälp av den kinesiska jag kan för att istället öva min spanska. Och ibland när jag inte kan kinesiskan så kan det ju faktiskt hända att jag kommer ihåg spanskan. Spanska på kinesiska eller kinesiska på spanska. Multi-kulti-kul!

Eller så finns risken att jag kommer bli helt snurrig i huvudet. Eller att jag redan är galen?

2 comments:

Anonymous said...

Emma!
Än en gång tvivlar du på ditt kunnande, det gör inte jag.
kram mormor

Anonymous said...

underbart och kreativt, kör så det ryker...