Wednesday, February 4, 2009

NLP på kinesiska?

När jag lämnade skolan idag räknade jag att jag faktiskt allt som pluggat sex timmar idag. Ändå är klockan nu snart elva och jag har en viss läxa som inte är klar, skumt... Nu sitter jag istället här och summerar kommande helgprojekt: söka sommarjobb, plugga inför vårt stora slutprov nästa vecka (lite review kan ju inte skada, det konstaterade jag inte minst på dagens diktamen), träffa Sassi som fyllde år igår men blev sjuk och fick ställa in kalaset, redigera en text i mitt nya bokprojekt och boka om min flygbiljett...

När jag skulle ta tunnelbanan hem från gymmet gjorde jag ett stopp i vår under ground mall. Det finns en hörna intill rulltrappan som säljer böcker och tidningar. Jag passerar här flera gånger i veckan men idag var första gången jag tog mig en närmare titt. Det slutade med två övningsböcker för barn (en i det taiwanesiska fonetiksystemet åt mig och en ABC åt en liten pojke jag ska undervisa) och helt otippat en till synes superb bok om NLP på kinesiska (mycket kortfattad och överskådlig och till och med jag kan utifrån bilderna fatta att det är the real thing vi pratar om. Winson blev jättelycklig).

Övrigt ut över det vanliga var att vi hade middagsgäster i soffan som sjöng hurra rop när jag kom hem. En av var kusinbarnet Melissa och vi har tillsammans sett Madagaskar 2. Precis som jag minns den första filmen så kan jag inte säga att den handlade om så mycket, men och andra sidan gör det inget när den är så fylld av roligheter!

No comments: