Tuesday, February 17, 2009

Över en Semla

Jag kan rapportera att efter timmars googlande är jag, förutom då oerhört romantiskt tilltalad av det exotiska snölandskapet i Luleå, förvånansvärt intresserad av utbudet på Internationella Handelshögskolan i Jönköping. Linköping ser jag fördomsfullt som, utan något som helst belägg för det (kanske för jag minns en person därifrån som pratade så konstigt?) som en fruktansvärt tråkig plats. Umeå verkar trevligt, men jäkligt långt från resten av världen...

, kan man möjligen bo på någon av dessa platser?!
Det kan ju ni fundera på.
Medans ni äter era Semlor.
Och jag istället går och lägger mig.

Höres!

4 comments:

Anonymous said...

Emma!
Hade gärna bjudit på semlor, eller fastlandsbullar som det heter i Skåne.Men vi gör det till sommaren.
KRAM

Anonymous said...

...kolla posten vem vet vad som kan dyka upp..
Kramar och pussar vi saknar dig

Anonymous said...

SVAR: Nej man kan inte bo i Umeå. På vintern går solen inte ens upp över fönsterkarmen. Den kan bara anas som ett flämtande stearinljus i dimma. Umeå är lika långt bort som Taiwan. Du får mig att osökt tänka på Gösta Ekman i en gammal sketch. Han står i tobaksaffären och ska köpa en tidning. Han kan inte bestämma sig för om han ska köpa Aftonbladet eller Expressen. Han prövar alla relevanta och orelevanta argument för den en och den andra. Till slut bestämmer han sig för att bestämma sig. Och då blir det plötsligt lätt att bestämma sig.
Saknar dig längtar efter dig

Miss Marie said...

haha, ja, som linköpingsstudent kan jag meddela att vissa människor pratar konstigt i linköping! :) östgötskan är inte sveriges finaste dialekt, men som studentstad är linköping underbar. lagom stor, stort utbud för studenter och det känns att staden verkligen tar hand om sina studenter! linköping kan jag rekomendera!