Friday, June 27, 2008

Teatime with Terry

Idag hade jag återförening med min allra första taiwaneskompis Terry. Vi har vandrat runt Taipeis golden area som förstås inkluderar Taipei 101 och dess fancyheter. Terry skulle köpa swimming suit för en date med sin flickväns mamma (ja så var det faktiskt). Och sedan skulle vi dricka juice men det blev te för min del till slut. 

Annars kan jag meddela att jag tog mig ur sängen innan klockan var halv nio idag, vilket är storartat med tanke på hur resten av veckan varit. Jag har inhandlat tysk musli och lagat min första vettiga måltid sen jag kom hit. I detta köket kommer jag nog aldrig känna mig riktigt hemma. Jag önskar mig en vettig ugn, ett skafferi med fullkornsmjöl och kakao....suck om man ändå hade en liter filmjölk i kylen!

Nu är klockan tolv och ikväll är det faktiskt möjligt att jag somnar innan klockan är tre, wohoo!

No comments: