Monday, June 23, 2008

Rapport från IKEA

Kom nyss tillbaka från en svettig promenad till IKEA. Utbudet suger! Tja, IKEA är ju IKEA och alltid lika bra men som utlandsvensk är det ju mathörna jag är intresserad av. Det var mycket bättre när jag var här i julas. Var ännu bättre i Melbourne. Dom har: skorpor, daimchoklad, leksands knäckebröd, krusbärssylt och ballerinakex. VAd hände med kaviar?? Kaviar, kaviar o nyponsoppa o lingonsylt?

När jag stod vid kassan och skulle betala kom en mycket ilsken man fram. Han var verkligen upprörd och pekade åt både ena och andra hållet. Det enda ord jag kunde urskilja var IKEA och kanske var det för att jag var den enda som inte hade en aning om vad han ville få sagt som jag också var den enda som vågade stå kvar framme vid kassan och inte ställa mig vid den stirrande klungan på avstånd...

ock så fick jag mitt knäckebröd till slut.

No comments: