Tuesday, June 24, 2008

Stretching

"Hi, I'm Christina, Winsons cousin, do you remember me?""Yes, of course I do"
"I'm going to Winson's house to visit you - after five minutes - will you open the door"
"Sure I will" 

Lite hastig information, men trevlig överraskning.

Hon kommer hon, överräcker ett paket:
"This is for you - some cake I bought - you can have later. I'm going to take you for dinner, Winson will come later and his sister will join us and you will meet my husband. Let's go! I'm going to the toilet first"

Ok, snabba vänd, jag får stretcha mig och kvickt hänga på. Så går vi: 

"We will find somthing to eat, vegetarian cause I'm also a vegetarian" (av religiösa själ, det vet jag, hon är troende buddist) 

Efter typ 20 sek hittar vi stället, beställer nån slags risrulle som är så finurigt packeterad att vi misslyckas ganska totalt med att öppna den. Christinas lycka så dåligt att hon får en ha en ny.

Vi har ätit, Nicole (Winsons syster) kommer och Christina berättar att hon och hennes man ska på Qi Gong.
"Do you want to come??"
Nicole är skeptisk:
"I promised my friend to go to the gym"
"Ask her to come! And your mother! And call Winson, tell him our plan!"

Så går vi till en källare, vitmålad och inredd med speglar. Typ 20 pers på 15 kvm. Vi sitter i en ring. Det pratas, pratas och pratas. Mandarin. Alla skrattar, jag ler. Alla presenterar sig, Winson översätter. Jag säger: "Hey, I'm Emma, I'm from Sweden." Och de fortsätter tjattra i en timme eller två.

Sen ska vi andas. Och göra några långsamma rörelser. Det tar ca 15 min. Introduktion. 


No comments: