Wednesday, June 25, 2008

Samtal

W: "Tomorrow I will buy - it's very good, this one is handmade - another one is strawberry jam, but this one is not strawberry"
Jag: "Ehh...what??"
W: "One is strawberry, another one is chocolate jam"
Jag: "Strawberry jam? Chocolate? There is no chocolate jam!"
W: "Okej.."
Jag: "So, what is this you are buying?" 
W: "Like this" 
Han knyter handen som om han höll i en kniv, charadleken är igång på allvar och jag gissar skarpt att han brer något på en macka. Men taiwaneser har inte mackor och inte heller något att bre på dem. Så vi pratar om att det fanns mycket sylt och nutella i Australien och jag är ganska nyfiken:
"So what is this you are gonna buy? Strawberry? Chocolate?"
Winson ser fundersam ut. 
"No, not chocolate, not strawberry - another one"
Jag blir otålig:
"But what is it made from?"
W: "Okej" 
Han suckar uppgivet, reser sig och hämtar sin orddator. Genast blir han glad:
"Peanutbutter!"

No comments: