Monday, June 16, 2008

The process

Moster Lotta har tagit examen! Att "mitt i livet" sadla om och spendera 4,5 år i skolbänken är imponerande. Vi tyckte många så och höll oss alla glada på trädgårdsfesten i lördags. (förrutom att jag frös som faaan. Jävla Sverige, hur går det egentligen med namninsamlandet för vår byta-klimat-ansökan???) Hoppas du känner dig duktig Lotta - för det har du verkligen varit!

Och jag är orolig i kroppen och kan inte sova bra - säkert för att Sverige förlorade Spanien i 92:a minuten o mååste (helst) vinna mot Ryssland på ons och jag kan inte se matchen eftersom jag befinner mig i ett flygplan - just det - och har en väska som ska packas innan dess men först ska jag idag träffa storasyster Linda i Malmö...

jag har redan sagt hej till pappa som åkte till Göteborg tidigt imorse o så åskade det hela natten - det är nog därför jag sovit illa...

Igår hade vi en härlig härlig spontan familjedag - went touristic in our own hometown - utställning på klostret, lunch på Bäckahästen och glass på Olof Viktors. Nice nice nice!!

Väderleken spår fortsatt åska i Frankfurt - Hongkong - Taipei
Och Winson säger "don't be scared, face it"
Jag tänker att han är nog knäpp och kan plöttsligt slappna av.
Paradoxalt nog känns det som en lättnad.
Äventyret avdramatiseras
Allt kommer att ordna sig.
Jag litar till processen.

No comments: