Thursday, June 26, 2008

The days I rule the world

Jag går här på gatorna (i Taiwan är all trafik en enda tjock sörja och trottoarerna mest till för parkade mopeder)

jag tänker "här är jag, mitt i detta..."

"... detta liv - där allt är annorlunda - är mitt och allt är sååå häftigt!"

"Hur hamnade jag här? Hur bar jag mig åt? Vad hade jag för avsikt?"

och jag går vidare "Hur är det meningen att jag ska fortsätta?"

Ställ frågan och svaret kommer till dig"Så att arbetet blir en lång semester, där staden är en lekplats, där du och livet är ert bästa team - så att ditt liv är en hyllning till dig själv"

Värmen slår emot mig varje gång jag går ut genom en dörr, av från en buss eller rundar ett hörn. Värme gör mig lycklig. Jag tänker på Sverige och jag känner stor kärlek. Jag ser mig omkring och ser så mycket fult (här är mycket mycket fint också, men ändå =) Känslan är fin. 

Viva la vida

No comments: