Friday, June 20, 2008

Hjälp, vad gör jag här??

Typ så kändes det, men det försvann snabbt. Alla söta, klibbiga lukter, alla människor som blockerar vägen och går så långsamt, all mat som också är söt och klibbig och mest påminner om förtjockningsmedel i kubik, all överdriven vänlighet som jag inte vet hur jag ska hantera - efter en dag kände jag mig genast van. Som tur är finns det mycket mer mat som är god än som är äcklig, haha.

Igår var jag och registrerade mig på skolan. Det var många papper att visa, att fylla i, många stämplar att få. Jag hade en kompis med mig som hjälp och detta resulterade i att hon pratade med personalen och att jag inte hade en aning om vad de sa. Detta är en typisk sak jag borde kunnat räka ut skulle hända - i fortsättningen ska jag nog ge mig iväg på saker ensam för att känna att jag verkligen deltar i vad som händer =) 

Idag har vi varit på en lång orienteringspromenad ikring där vi bor. Nu hittar jag lätt till närmsta park, joggingspår, tunnelbanestation och - inte minst - IKEA.

I'm still Swedish and I like it that way

(att jag totalt glömt bort midsommar får jag ta igen en annan gång!) 




1 comment:

Kriss said...

Waaa kompis!
Va rädd om dig bara (men inte för rädd..), jag tänker på dig och blir imponerad varje gång.
Vi hörs och ses när du väljer att fortsätta ditt äventyr lite närmre den sydskånska kusten.
<3