Thursday, January 22, 2009

Vad smuttar ni på?

Jag köpte mjölk att ha till min havregrynsgröt härom morgonen. Valde en trevlig halvlitersförpackning på Family Mart och gick nöjt hem.
Men. Något fel. Mjölken smakar konstigt.
Det går upp för mig att jag omedvetet valt någon av taiwanesernas smaksatta varianter. Jag kan inte avgöra om det ska föreställa apelsin eller papaya. (Vilket i sig annars är två ganska olika frukter.)
Jag vet fortfarande inte vad det ska föreställa. Och jag dras med min halvliterspaket.

Nu; häller jag det i mitt glas med orientaliskt grönt te som är direkt importerat från Sverige. Exotiskt.

1 comment:

Kriss said...

Haa! Det gör onekligen vardagssysslor lite mer spännande om de utförs i taiwan it seems.. själv är jag lite besatt av lidl's 2 liters förpackningar med persikoflavoured is-te.
mums!
x