Saturday, January 17, 2009

Strålande lördag

Och sen till fördelarna då är att den tropiska vintern, i stor kontrast till den nordiska, inte är envis och seglivad. Den är tunn och bräcklig, den är kort, ombytlig och lättbesegrad. Jag vet att långkalsongerna kommer behövas igen innan våren helt tar över men efter en veckas huttrande är temperaturen idag uppe vid 20°C. Solen är framme och här på sydligare breddgrader betyder det att den kommit för att göra sitt jobb, vilket betyder att den lyser upp staden och värmer oss som bor här. Det är helg och jag är lycklig att slippa detta lager på lager på lager med kläder.

Winson är och avverkar ett av sina (i mitt tycke) mycket onödiga lördagspass på jobbet och jag sitter här och besväras av en stinkande lukt av kattpiss. Förutom katten är jag ensam hemma och det är skönt att vara själv i lägenheten för en gång skull. Närmast ska jag passa på att sammanställa mitt CV och lite senare ska jag nog besöka gymmet...

3 comments:

Anonymous said...

Hej Emma!
Roligt att läsa hur du har de. På tal om "katttpiss" kan du köpa något som heter Fy-Spray som man sprejar på matter eller där katten gärna går.
Vad det heter på Mandarin vet jag inte.
Kram mormor

Anonymous said...

....byt i kattlådan så slipper du lukten, eller??????? Puss o kram

Anonymous said...

Jag håller med mamma! ;) Idag har jag varit på riktig lyxmiddag med fam. Vestman. De bjöd med mig innan de skulle till Oscarsteatern. Mkt gott och trevligt. Därefter tog jag en promenad i Sthlm, smsade Anna och hamnade hos henne på tekalas. Det var mkt trevligt! Vi saknade dig. Godnatt/godmorgonpuss