Friday, January 9, 2009

Med tårta och sång


... är jag nu officiellt 24 år.
I skolan överraskades jag av Lee; egenhändigt hade hon klippt och klistrat ihop världens finaste födelsdagskort där hon bla skrivit "Grattis på Födelsedagen" på svenska. Dessutom hade hon köpt blommor och släpat med sig till biblioteket. 好朋友!

Den här varma, tjocka, gosiga tröjan fick jag av W i morse, lagom för att slippa frysa under vår möjligen hittills kallaste dag (men nere på 5-6°C är det inte än iaf!).
Vill också tacka för alla fina brev, mail och övriga hälsningar från Sverige. Det värmer lika väl som tröjan!
Det gulliga kortet fick jag av Ws föräldrar igår. (Av någon för mig obegriplig anledning är det inte ovanligt att taiwaneserna firar kvällen före själva födelsedagen. Själv har jag fått tårta, tjusig middag och presenter idag men kortet fick jag alltså redan igår) *Fritt översatt från kinesiska:*

"Må alla dina dagar vara lyckliga. Vi tycker verkligen, verkligen mycket om dig."


5 comments:

Anonymous said...

Verkar som du fick en riktigt härlig födelsedag i år! :) Sitter med Emelie vid köksbordet och myser. Nu börjar det lugna ner sig. Det mesta är redo och jag kan snart flytta. Spännande! Tänker på dig och önskar du va med oss. Love U!

Anonymous said...

Grattis i massor, om än en dag försent!!

Vad man kan utläsa av bloggen hade du en mysig födelsedag med härlig uppvaktning.

Kul med foto. Ha en riktigt mysig helg!

Kram

Anonymous said...

Grattis Emma! :-)

Anonymous said...

Grattis Emma!

Det är tomt här hemma utan dig, hälsa Winson och ha det riktigt bra.
Far

Anonymous said...

Det var ju en fin födelsedag du fick.Hoppas du har läst mitt mail.Det gick ju inte så bra när vi hördes i dag. Vi provar en annan dag. Kram mormor.