Tuesday, September 16, 2008

The sun is back!

Idag har det inte regnat, solsken tillbaka, värmen mest behaglig....riktigt nice faktiskt!
I våra klassrum är det tydligen tradition att dra gardinerna för fönsterna så ni kan gissa om jag var soltörstade efter lektionen idag!

Tog en promenad med wode pengyou (kompis/ar), shoppade lite nödvändigheter (typ ny tandborste) och åt...ja, vad det nu kan kallas för något, men middag i alla fall med LEE. Lee och jag brukar babbla ganska bra när vi umgås (idag mest om taiwanesers oförmögenhet att dekorera hus men entsiasm över IKEA, snabbt om amerikanska valet och svenskt mode -typ) och plötsligt var klockan nästa fem och därför finns nu läxorna kvar + plus att vi planerat ett besök på gymmet...men jag gillar när det är lite busy!

1 comment:

Anonymous said...

Emma!
Vilken målande skildring, jag kan precis se hur det ser ut,lycka till med ditt skrivande. Puss o kram från mormor
Morfar hälsar och instämmer med mig.