Wednesday, September 3, 2008

Said and done

Har varit lite upptagen.
En grej jag inte i detalj kan specificera.
Men det innefattar sight seeing på scooter och en videokamera.

Vi har också haft en ny kvällsvy från Yangmingsan.
Kollat hotell inför familjens besök.
Jag har postat ett paket till Sverige.
Och mitt skrivande och läsande avlöser varandra i en behaglig takt.
Så här efter Georgien-Ryssland matchen på tv (förlåt ett mkt dåligt skämt) känns det ironiskt att vi har "Ängeln i Groznyj" näst på vår lista. Jag uppslukas.

Min utvidgade bekantskap med utbudet på Starbucks Coffee sammanfattas:
Iced Chocolate - underbar för chokladälskare som jag
Green Tea Latte - inte att rekommendera sockerkänsliga

Nu sitter jag här nästa redo för en resa till Hongkong. Äter pepparkakor. Sparar liksom resten av packningen tills ikväll när Winson är hemma och det är mer på allvar. Jag hinner faktiskt gå till gymmet idag med.

Tidigt i morgon sticker vi.

3 comments:

Anonymous said...

..kolla lite extra på HK flygplats så du kan berätta vart vi ska gå när vi ska byta plan på vår hemresa. Ha en riktigt trevlig helg alla tre i HK. Puss o Kram

Anonymous said...

Systara min! Om mindre än sju veckor ses vi. Kan du tänka dig? Jag längtar för var dag! Men först ska du träffa Emelie i Honkong. Så skoj det kommer bli för er. :) Krama varandra från mig. Love U!

Kriss said...

Yoo kompis! Shiiit va spännande det låter. Jag ska läsa mänskliga rättigheter 1-30 poäng (så om du känner dig orätt behandlad där borta så bara säg så plockar jag fram min fina gula konventionssamling haa!) Ha det så bra. Jag läser om dina äventyr nästan varje dag..
Tjyss!