Friday, September 12, 2008

Höst? Höst!

Jag skulle ta en promenad. Trodde jag.
Mindre än två min utanför porten hade någon från ovan hällt en spann vatten över mig.
Jag borde sett de gå molnen! Jag såg dem faktiskt...
Men en spann vatten!
Jag var dyblöt, sprang hem, gjorde situps (comeback på yogamattan) o tjugo min efter spannen stod jag i en varm dusch. Så var min fredag. So far...

Välkommen till hösten i Taiwan?

I wish, det har iaf blivit lite svalare o mindre fuktigt (förrutom när man glömt paraply o står mitt i ösregnet då...)

Imorgon firas (kanske höstens ankomst, kanske något annat som har med mitten av lunar-kalendern att göra?) det som kallas Moon Festival. Verkar innebära BBQ med storfamiljen plus att man köper/ger bort/får/käkar den så kallade Moon Cake. Svenskarna i Taipei ska ha kräftskiva imorgon. Jag undrar viken av festligheterna som är mest konstig. Egentligen.

No comments: