Wednesday, September 10, 2008

På den sträckta bänken

Sitter här o tänker att den där bloggen skulle nog må bra av lite Hongkong-bilder, lite roliga historier, lite lite lite nånting....

Min nya lärare är såå dryg, hon har ett påklistrat smajl som aldrig rubbas o när vi sitter där o fattar nada så nickar hon glatt och förklarar en femte gång på kinesiska hurra hurra o allt jag vill säga är - jag blir så arg - fattar hon inte; idoter måste talas till på idoters språk och i det här fallet engelska men nu är vi i Taiwan o princip princip princip så är det mandarin så gäller här - jävla frukter, jag önskade jag haft några i väska så jag kunde ta upp dem o kasta hårt mot de fördragna fönsterna så att gardinerna blir kladdiga o måste tas ner o tvättas o så jag kan ha solsken i nacken imorgon...

Jag tror jag vet vad läxan går ut på och jag vet att jag vet att jag inte gjort den än så därför har jag ännu en ursäkt för att inte sortera Hongkong-bilder. Sanningen är att jag hoppas Winson hinner göra det åt mig. Han och hans kameror, han skulle vara halv utan dem...

Bare, bear - hur stavas nu det?- with me

1 comment:

Anonymous said...

Emma!
Du har ett härligt språk. Jag skickar ett kilo mandariner. Lycka till.
kram o puss mormor o morfar