Wednesday, August 27, 2008

Livet e gött

Har en ny svensk kompis. Han heter Nils och är fem veckor gammal. Hade en fika stund med hans mamma i förmiddags. Efter att vi tagit en promenad i parken vid Sun Yat-Sen Mermorial Hall åkte jag för shoppingstrapats med min klasskamrat Sassi. På något sätt blev dagen full av aktivitet och när jag väl kom hem vid kl 18 var jag helt slut.

Nu; tittar på en dimmig nerladdning av Mamma Mia! dubbad till spanska.
Jag som trodde att mitt lov skulle bli ett totalt slöseri med tid.
Ägnat åt att känna mig ensam och onödig.
Jag njuter i fulla drag.
Livet e gött.

3 comments:

Anonymous said...

har ni besamt er angaende julen/vintern? vi kommer nog ner runt 22 och stannar forhoppningsvis till och med runt 2-3 Jan, vi maste ju bara ses! :)

Anonymous said...

vi kan ju fira lite Svensk jul nar jag kommer annars :) har ni IKEA dar? annars kan jag kopa med mig lite glogg och annat fran vart ikea har sa kan vi fira lite tillsammans, far ju inte heller nagon Svensk jul i ar :/ kram

Anonymous said...

Emma, skönt att höra att du tycker det är skönt att leva. Jag behöver lite positiva vibbar eller vad det heter.