Monday, August 18, 2008

En ny vecka

Jag sitter här och funderar på varför jag inte bloggar något under helgen?

I LÖRDAGS visade Winson vilken buss jag kan ta för att komma till skolan. Det tar ungefär halva tiden av vad tunnelbanan gör. Sedan tog vi en svettig långpromenad tillbaka. Eftermiddagen spenderade vi med studier hos Mr Brown. Jag har börjat min skrivarkurs denna veckan. Mest tid har gått åt att navigera sig genom vårat First Class community men vi har också haft vår första skrivuppgift som ska skickas in idag kl 15 svensk tid. Under lördagskvällen tog vi sen en tur på scotern, käkade sushi och besökte en galen night market med enbart kläder. Där fanns alldeles för mycket på en gång, så jag orkade knappt titta.

SÖNDAGEN spenderade jag hela dagen hemma. Winson var i skolan, jag ägnade lite tid åt plugg men mest tid åt att baka bröd och prata med Nicole. Jag är verkligen glad över att hon också finns här, hon är inte bara W's syster utan en riktigt god vän till mig. Hon har precis sagt upp sig från sitt jobb som inte trivdes på och ska ägna sin heltid åt att plugga engelska inför IELTS i december. När W kom tillbaka lagade vi mat tillsammans och det är verkligen en utmaning att vara tre pers i det lilla köket här!

NU ska jag bege mig till skolan. Detta är sista veckan på sommarterminen och på fredag får lov under två veckor. Nu återstår det bara att se om jag verkligen vågar lita på att bussen kommer...

1 comment:

Anonymous said...

Hej Emma.
Roligt att höra att du trivs med familjen som verkar trevliga,särskilt roligt att höra att du och Nicole är så goda vänner
kram mormor o morfar.