Wednesday, May 27, 2009

Klassfoto


Igår var sista dagen i skolan men man skulle kunna säga att vi hade vårt avslutande kalas redan förra torsdagen då vi helt enkelt skippade lektionen. Visst kallade vi det fältstudie och visst fick vi fylla i papper och grejjer för att intyga att samtliga i klassen tänkte närvara vid studiebesöket på historiska museet, men att där sedan råkade finnas ett mysigt Café att slå sig ner på och vi valde att sitta där lite väl länge och skvallra om flickvänsjakter och andra bravader (ja, bravaderna var det ju mest pojkarna som stod för), det var det ju ingen på skolkansliet som visste. Jag kommer sakna den här klassen speciellt, dels för att det var min sista grupp och dels för att den bestod av så många roliga karaktärer som alltid lyckades bidra med underhållande diskussioner att distrahera gramatikplugget med. Kanske är det för att vi alla varit här ett tag, alla pratar hyfsad nivå kinesiska för att överhuvudtaget kunna prata om något vettigt eller så för att de flesta av oss var västerlännigar och hade likartade reaktioner över erfarenheterna här i Taiwan - eller så var det vår oerhört frågvisa lärare som jämt kom på sätt att fråga killarna vad de skulle ta sig till om flickvännen gjorde slut för att sedan använda informationen till att öva specifika meningstrukturer - hur som helst, jag kommer alltid minnas dem med ett leeende!
(F.v: min lärare, jag, Sharon från USA, Pieremichele från Italien, Jin från Japan, Daniel från Kanada och så finländaren som jag bara kan hans kinesiska namn... Två klasskamrater lämnade klassen tidigare, en tjej från Polen och en tjej från Schweiz)

2 comments:

mor said...

...ni ser ut att ha det riktigt trevligt. Snart kan du o jag gå och fika på stan.
Puss
Mor

Lillsis said...

Får jag följa med? ;)