Thursday, October 9, 2008

30

Lite synd att inte fler ville vara med i min gissningstävling, men kanske det beror på att de flesta av er vet =) Min lilla pojke är - just det - inte längre twenty something, jag behöver inte skriva mer än så, ni fattar....

Han blev riktgt överraskad när jag trollade fram denna mycket simpla gåva i går morse! (En tvåspråkig kokbok som han blev jätteglad för)

På kvällen firade vi genom att äta middag på en närbelägen restaurang och det blev i mexikansk anda - annorlunda, särskilt för Winson (hemma i Sverige slänger ju syrran ihop tacos med jämna mellanrum), sedan tog vi en liten kvällspromenad innan vi gick hem och käkade tårta med familjen. Enkelt firande, men oerhört uppskattat och själv tycke jag det var extra mysigt att jag för en gång skull inte hade några läxor att tänka på.

Imorgon är det Taiwans nationaldag. Detta firas stort (??) med ledigt från jobb och skola. Jag har bjudit hem Lee och Johanna, vi ska käka lunch här och sen får vi se vad som händer därefter. Härligt med en långhelg!

2 comments:

Anonymous said...

wow! 30! han ser verkligen sa mycket yngre ut! sa har han akt pa nan 30-ars kris annu? ;)

Anonymous said...

... ville inte vara med och gissa eftersom jag vet hur gammal Winson är, tänkte skriva "inte en dag över 30"
Puss