Tuesday, October 2, 2007

Dagens höjdare

Mattelärare: "...ja, det är naturligtvis inget som jag kan påverka och den enda förklaringen jag fick var att det är så det är bestämt; går ni inte på studieteknik-föreläsningen får ni inget betyg i matte." Jamen hallååå! VAd kommer vi kunna lära oss? typ, börja inte läsa kvällen innan, köp en kalender.... blabla....

Är detta baksidan? Utbildning i Sverige är gratis, det ska vara till för alla. Allas rättighet blir allas ansvar blir ingens ansvar och alltid någon annans fel o fel blir det för det är aldrig någon som verkar nöjd....förutom att de verkar nöjda med att alltid kunna skulla på någon annan....

Ska bli intressant, och med glädje ska jag ropa ja på uppropet, spendera två timmar och säkert lära mig något nytt och verkligen verkligen vara stolt över att jag tagit ännu ett steg mot att få betyg i matte =) Så duktigt av mig...

Nu ska vi först ha biologi och eftersom jag övar mig i att vara fördomsfri och hålla ett öppet sinne tänker jag inte skriva något mer om det ;-)

No comments: