Tuesday, August 5, 2008

Tomt

Ibland blir det tomt. Fast att det inte är tomt alls vet jag inte vad jag ska säga...

Att jag har nytt visum? Som gäller till mitten av oktober och att det kommer förnyas ytterligare när vi varit i Hongkong?

Just det, att vi ska åka till Hongkong, kanske? Eller inte kanske åka till Hongkong - för det ska vi - fast vi har inte köpt biljetterna än. I början av Sempember. Jag verkar dessutom ha lov precis då, flyt!

Att vi nu permanent har tre nya klasskamrater? En fransman som är den enda man i Taipei som bär paraply som skydd mot solen, en jättesöt tyska som ser ung ut men visade sig ändå otippat vara blott 16 år och en jättegullig amerikanska vars mamma är taiwanes men ändå ser hon inte alls asiatisk ut.

Att jag redan fått två napp gällande language partners, det blir nog en del dater i helgen.

Och jag som tycket det kändes tomt på skrivarinspiration?

No comments: