Friday, August 1, 2008

Händelserik dag

Åkte till skolan tidigt, pluggade inför provet. 
Efter vårat "quiz" ( stavas det!) gick klassen på tur, läste meny och beställde mat.
Klockan tre (nej, jag var försenad) träffade jag en ny bekant på Starbucks. Agneta och jag utbytte erfarenheter om att plugga kinesiska och bo i Taiwan. (Härligt att prata svenska=)
Tog en promenad i solskenet innan jag åkte hem. 
Stretchade ut på min yoga-matta så länge att jag faktiskt vill påstå att jag utövade ett egenkomponerat pass.
Duschade, åt mat, "pratade" med mamman, pratade ännu mer när Winson och Nicole kom hem.

Nu är det kväll, här sitter vi.
Hos er är det eftermiddag, solen skiner?
Här sitter vi, hälsar helgen välkommen.   

1 comment:

Anonymous said...

...ta vara på den kontakten den kan va bra för dig. Pratade du någon kinesiska med mamman eller har hon redan lärt sig lite engelska? puss o kram